Pakkende content voor je klanten en voor zoekmachines

Klanten willen op je site duidelijk lezen wat je verkoopt en hoe jouw bedrijf hen meerwaarde kan bieden. Zowel een slogan op de homepagina, productomschrijving of blog met informatieve content moet aangepast zijn aan je doelgroep. Formeel, informeel of met een hoek af? Zorg dat je je klanten niet verliest door een verkeerde tone of voice. Daarnaast leest er nog iemand mee: Google of een andere zoekmachine. Content met focus op SEO zorgt ervoor dat je site betrouwbaar en relevant wordt voor zoekmachines en levert je een goede plaats op in de zoekresultaten.

Copywriting afbeelding in mockup

Wat betekent goede (SEO) copywriting voor je site?

Human to human first
De belangrijkste lezer van je site blijft je (potentiële) klant. Een man of vrouw van vlees en bloed die in al die drukte en online afleidingen toch de tijd vrij maakt om jouw site te bekijken of je blog te lezen. Je wilt zijn of haar tijd toch niet verspillen (en je klant wegjagen) door een te lange of onduidelijk tekst voor te schotelen. We helpen je om je verhaal en visie leesbaar neer te pennen. Zo worden klanten tijdens het lezen niet alleen enthousiast over je dienst of product, maar vormen ze zich ook een levendig beeld van je bedrijf.
Blogs
Verse content op je site dankzij een blog brengt heel wat voordelen met zich mee. Je kan je expertise aantonen door informatie te delen over een specifiek onderwerp in je sector. Je kan klanten vanop je blog naar je product of dienstenpagina doorverwijzen. Je geeft – naast wat je verkoopt – een zekere meerwaarde aan je klant waardoor je klantengetrouwheid opbouwt. En wat betreft SEO stel je ook Google tevreden met nieuwe pagina’s op je website omdat dit voor de zoekmachine betekent dat je site ‘actief’ is, waardoor je relevanter wordt (hallo, hogere positie). We helpen meedenken over interessante titels en componeren verslavende blogs die je klanten kunnen verslinden. Zo overtuig je je lezers van je kennis en je merk.
Tone of voice
Elke doelgroep moet op een andere manier benaderd worden, net zoals elk social media kanaal een andere groep aantrekt. B2B-klanten verwachten een professionele toon en hoeven geen fraaie verwoordingen, maar feiten. Een B2C-klant heeft meer oog voor beeldende tekst of humor. Je praat toch ook niet op dezelfde manier tegen een baby als tegen je schoonmoeder? We helpen je om jouw doelgroep op de juiste manier aan te spreke. Zo krijgen ze een goed gevoel bij het lezen van je content en kunnen ze zich associëren met jouw bedrijf.
Keywords
Mensen zoeken online aan de hand van bepaalde woorden, diensten, producten of zelfs volledige vragen. Dankzij een keywordanalyse zoeken wij voor jou uit hoe je klanten zoeken. We gieten deze zoekwoorden dan in een SEO-vriendelijke tekst zodat Google je site in de zoekresultaten toont. Tegelijk – en minstens even belangrijk – maken die terugkerende woorden je tekst een stuk aangenamer om te lezen waardoor je boodschap blijft beter hangen en aanzet tot conversie.

Testimonials

Op zoek naar een online expert met een persoonlijke aanpak?

Laten we er samen invliegen!

We analyseren gratis je site en focussen op ROI. Zo boosten we je zichtbaarheid online en tillen we je bedrijf naar een hoger niveau.